חדשות

תואר דוקטור ברפואה יוענק גם ללא שנת ההכשרה בסטאז'

המועצה להשכלה גבוהה אישרה את ההפרדה בין תואר אקדמי ברפואה לרישוי לעיסוק במקצוע: תואר M.D יינתן בסוף שנת הלימודים האחרונה, ומי שירצה לעסוק במקצוע בפועל יחויב בסטאז'

סטאז'רים. צילום: רעות שוהם

תואר דוקטור ברפואה (M.D) יוענק לסטודנטים לרפואה בתום השנה השישית ללימודיהם ולא בסיום שנת הסטאז', כמקובל בישראל משנת 1980.

המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) אישרה את השינוי בתכנית הלימודים בישיבתה שנערכה לאחרונה ובה הוחלט על ביטול חובת הסטאז' כחלק מהדרישות האקדמיות לקבלת תואר M.D ברפואה.

כפי שמדווח עידו אפרתי בהארץ, המשמעות המעשית היא הפרדה בין תואר אקדמי ברפואה לרישוי לעיסוק במקצוע, כמו בלימודי משפטים שבהם מי שסיים את לימודיו הוא משפטן אך רק מי שעבר התמחות ובחינות לשכה יורשה לעסוק במקצוע כעורך דין, כפי שגם קורה במדינות רבות בעולם. על פי ההחלטה שנכנסה לתוקפה, הרישוי לעסוק ברפואה מחייב עדיין שנת התמחות (סטאז') ועמידה בבחינות ובקריטריונים הנדרשים.

בישיבת המל"ג שהתקיימה ב-21 בנובמבר, אימצו חבריה את המלצת ועדת המשנה לטכנולוגיה, הנדסה, מדעים, פרא-רפואי ושלוחות חו"ל בעניין הוצאת שנת הסטאז' מהדרישות האקדמיות למתן תואר M.D ברפואה. ההחלטה נתקבלה בהמשך להמלצות שפרסמה ביוני האחרון הוועדה לבחינת הסטאז' ברפואה. יושבי הראש המשותפים של הוועדה לבחינת הסטאז' ברפואה - פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, ופרופ' אהוד גרוסמן, לשעבר דיקאן בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב - המליצו לאפשר הענקת תואר MD בסוף הלימודים.

חברי הוועדה נימקו את ההמלצות ובין השאר כתבו כי "הסטאז'ר כפוף הכשרתית לדיקאן הפקולטה שבה סיים לימודים עיוניים וקליניים, ולא לדיקאן הפקולטה האחראית על המרכז הרפואי שבו הוא עובר הכשרה. כך נוצרת אנומליה בה דיקאן אמור לחתום על סיום שנת הסטאז' לסטודנט שבאחריותו מבלי שהיתה לו נגיעה בתכנים או באיכות ההכשרה שקיבל הסטאז'ר באותה שנה".

נושאים קשורים:  סטאז',  תואר ברפואה,  חדשות,  המועצה להשכלה גבוהה,  לימודי רפואה
תגובות